Veelgestelde vragen

Boeken van een woning

Waarom en waar betaal ik de borg?

De borg is om de kosten te dekken van (indien van toepassing) voor de kosten voor laken-/ handdoeken huur, eindschoonmaak, water, gas en elektriciteit, toeristenbelasting, huisdieren en eventuele schade die zou kunnen worden toegebracht aan de vakantiewoning. Zo wordt er voor gezorgd dat de woning in correcte en goede staat wordt achter gelaten voor de volgende huurders. De borg wordt bij vertrek contant aan uw teruggegeven minus de kosten die verrekend moeten worden. Als later blijkt dat de vakantiewoning toch niet goed is opgeleverd kan u nog een rekening verwachten met de gemaakte kosten door de eigenaar om de woning weer in goede staat te brengen.

Hoeveel is de toeristenbelasting?

De toeristenbelasting is per gemeente en departement verschillend. In Frankrijk wordt per periode vastgesteld hoeveel dit bedrag is. Het bedrag is ongeveer tussen de € 0,90 en € 1,50 per persoon vanaf 14 jaar per nacht. In verschillende departmenten geldt voor kinderen vanaf 12 jaar al een toeristenbelasting.

Hoe is de schoonmaak geregeld?

Bij de betreffende vakantiewoning staat op de site aangegeven hoe dit is geregeld. Meestal kun je ervoor kiezen om de woning bezemschoon achter te laten of het te laten schoonmaken. De schoonmaakkosten worden contant bij de eigenaar betaald. Wanneer de eigenaar niet akkoord gaat hoe de woning is achter gelaten, kan er alsnog schoonmaakkosten worden verrekend. Deze kosten kunnen van de borg af gaan of u krijgt later nog een rekening.

Kan ik een annuleringsverzekering afsluiten?

Wij vinden het heel belangrijk voor iedere boeker om een goede annuleringsverzekering af te kunnen sluiten. Wij raden u ook aan om dit zeker bij een verzekeringsmaatschappij te doen op het moment van boeken. Let hier goed op dat de data overeenkomen.

Kan ik een reisverzekering afsluiten?

Wij vinden het heel belangrijk voor iedere boeker om een goede reisverzekering af te sluiten. Wij raden u ook aan om dit zeker bij een verzekeringsmaatschappij te doen. Dit kan tot 1 dag voor vertrek. Niet vergeten!

Wanneer moet ik aanbetalen?

U betaald de reservering aan binnen 5 dagen vanaf de boeking. U ontvangt per e-mail een factuur waarin de datum vermeldt staat wanneer de aanbetaling betaald moet zijn.

Wanneer is de eindbetaling?

De eindbetaling betaald u 8 weken voordat u met vakantie gaat. De datum voor de eindbetaling staat in de factuur die u meteen na de boeking ontvangt.

Wanneer krijg ik de eindpapieren?

De eindpapieren ontvangt u zodra de eindbetaling binnen is. Hierin staat ook vermeld waar de sleutel is, het exacte adres en andere belangrijke informatie.

Na het boeken van uw woning

Wanneer krijg ik het adres?

Deze ontvangt u bij de eindpapieren, zodra de eind betaling binnen is.

Hoe krijg ik de sleutel?

U ontvangt de sleutel op de dag van aankomst, op de afgesproken plek. Het kan zijn dat de eigenaar aanwezig is of dat u de sleutel ophaalt op een doorgegeven adres of dat de woning open is en de sleutel binnen ligt. Wij zorgen ervoor dat hier geen onduidelijkheid over is.

Kan ik langer blijven?

De vertrektijd is voor 10.00 uur op de afgesproken dag. Dit heeft te maken dat de woning schoongemaakt moet worden voor de huurders na u.

Kan ik nog annuleren als ik geboekt heb?

Wanneer u geboekt hebt, is de boeking definitief. Wilt u graag een wijziging doorgeven neem dan contact met ons op dan kunnen we kijken of we er samen uitkomen. Heeft u een annuleringsverzekering kunt u altijd annuleren en krijgt u uw geld terug. Zonder annuleringsverzekering krijgt u geen geld terug.

Zijn er voorzieningen voor kinderen?

Wanneer er voorzieningen zijn voor kinderen zijn, staat dit aangegeven bij de woning. Er kan natuurlijk altijd het een en ander gevraagd worden om te kijken of er iets te regelen valt.

Zijn er voorzieningen voor baby’s?

Wanneer er voorzieningen zijn voor baby’s dan staat dit aangegeven bij de woning. Er kan natuurlijk altijd het een en ander gevraagd worden om te kijken of er iets te regelen valt.

Tijdens uw verblijf

Ik heb een klacht wat nu?

Dat is heel vervelend dat u niet tevreden bent. We vinden het belangrijk dat wanneer u op het vakantieadres bent en niet tevreden, u dit meteen meldt bij de eigenaar zodat er tot een oplossing kan worden overeen gekomen. Wanneer u er beide niet uitkomt neemt u direct contact met ons op. Klachten die worden gemeld bij thuiskomst kunnen we niet meer in behandeling nemen. Als u dus een klacht heeft meldt dit meteen.

We komen later aan wat moet ik doen?

Laat het ons even weten. Dan nemen we contact op met de eigenaar in Frankrijk voor de sleutel overdracht.

Kan ik linnengoed huren?

Dit staat vaak bij de woning vermeld. En anders vragen we het na bij de eigenaar. Linnengoed betaalt u bij de eigenaar contant.

Kan ik handdoeken huren?

Dat staat vaak bij de woning vermeld. En anders vragen we het na bij de eigenaar. Handdoeken betaalt u bij de eigenaar contant.

Hoe zit het met de verwarmingskosten?

Kosten voor water, gas en elektriciteit worden betaald naar verbruik of via de meter. De basis hoeveelheid (8 kw/uur/dag)  zit bij de prijs is. Gaat u hier overheen betaalt u het resterende bedrag bij de eigenaar. Tenzij anders vermeld op de website.

Zoeken

augustus 2020

  • M
  • D
  • W
  • D
  • V
  • Z
  • Z
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31

september 2020

  • M
  • D
  • W
  • D
  • V
  • Z
  • Z
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
0 Volwassenen
0 Kinderen
Huisdieren
Grootte
Prijs
Voorzieningen
Faciliteiten

Vergelijk vakantiewoningen

Vergelijk